Facadeskilte med lys i er en god metode til at få blikfang i blandt andet ens forretninger og butikker i gadelivet, når man gerne vil høste opmærksomheden fra de handlende.

Det er jo vigtigt, at man både fanger de kunder, som er vant til at handle hos en, og så dem, som ikke vidste, de gerne ville handle hos dig, men som bare får øje på dit facadeskilt med lys i og får lyst til at besøge dig.

Selvom mange ting foregår over nettet, og de fleste butikker har webshops og andet, samt laver marketing over mails og lignende, så skal man ikke glemme det vigtige i at fange folk i et flygtigt øjeblik på gaden.

Der er jo også mange kundesegmenter endnu, som ikke så tit er på nettet, og hvis der er tale om turister fra ind- og udland, så vidste de måske ikke, at din forretning fandtes, fordi den er så speciel og ikke er en kæde med mange penge til PR.

Her er facadeskilte med lys i det perfekte blikfang.

Men alt med måde, som man siger, og hvad mener vi så med det?

Jo, flere butikker vælger at have rigtig store facadeskilte med lys i, og det er da også smart for virkelig at fange folk selv fra lange afstande af, men sådan nogle skilte kan også komme til at trække en del på ens elregning – specielt hvis man har mange pærer i dem, for sådan nogle pærer skal gerne være kraftige for at lyse godt nok op.

Og nogle butikker vælger at have dem tændt om natten, når der er lukket, som der også er lys i butikken.

Dette kan være smart nok i sig selv, men tænk både her på miljøet ved at bruge så meget strøm, samt at det kan komme til at koste dig mere, end hvad du vinder af kunder udenfor lukketid.